Saturday, June 13, 2009

အခန္း (၃) ငါးခံုးမ


ေလာကဓာတ္တစ္ခုလံုး အပူဓာတ္ဖံုးလႊမ္းလ်က္ ရွိသည္။

ရာသီက ေႏြရာသီျဖစ္၏။ လ၏ အလိုဆိုလွ်င္ အသက္ငင္၍ တေပါင္းဘက္သို႔ ၀ိညာဥ္ကူးခါနီး ျဖစ္သည္။

စိတ္ကူးယဥ္ဆရာတို႔က "တပို႔တြဲ ေပါက္လဲရယ္တဲ့ ငံုစီစီ၊ ဖူးတံေတြကခ်ီ"ဟူ၍ သာယာေသာေတးသံကို ဖြဲ႔ဆိုခဲ့ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ နံနက္မိုးေသာက္မွသည္ ေန၀င္မိုးခ်ဳပ္သည့္တိုင္ေအာင္ ပူျပင္းလွေသာေနမွာ စာဆိုေတာ္ပ႑ိတ္တို႔၏ စိတ္ကူးကို အ႐ူးလုပ္၍ သေရာ္ေနသည္။

သို႔ေပမယ့္ လျမတ္လထြတ္ျဖစ္ေသာ တေပါင္းလသည္ မေ၀းေတာ့ျပီ။ ထုိသေရာခါ "လတေပါင္း၊ ခေအာင္းရယ္တဲ့ ပြင့္ခ်ိန္တန္"ဟု အသံ၀ါၾကီးႏွစ္ တစ္အားကုန္ေအာ္ကာ စာဖြဲ႔ရခ်ိမ့္မည္။


သို႔ေသာ္ သည္ႏွစ္ လ ဘယ္ေလာက္ပဲ ထြက္ထြက္၊ သည္ႏွစ္လေလာက္ အပူလြန္ကဲေသာလ ဘယ္လမွမရွိဟု ငဘသိသည္။ လယ္ကြင္းေတြ ပတ္ၾကားအက္ကုန္ျပီ။ တဲေဘးရွိ တလင္းျပင္ကေလးမွာ ႏြားေခ်းက်ံစက သနပ္ခါးထူထူလိမ္းထားသည့္ မိေဖာ့မ်က္ႏွာအတိုင္း ေျပာင္တင္းေခ်ာေမြ ႔ေနသည္။ ယခုေတာ့ တလင္းကေလးမွာ အမယ္အိုရြတ္တြၾကီးမ်က္ႏွာလို အက္ရာထင္ေနျပီ။ ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ ၀ါ၀င္းေသာ႐ိုးျပတ္တို႔မွာ အေရာင္လြင့္၍ မြဲေျခာက္ေျခာက္ရွိေနျပီ။ လယ္ကြင္းကိုျဖတ္၍ ေတာတန္းဘက္သို႔ ေခါင္းကို ေျမနားကပ္ျပီး ငံု႔ၾကည့္သူသည္ ေျမေငြ႔အပူရွိန္ေၾကာင့္ ရိပ္ရိပ္ရိပ္ရိပ္ႏွင့္ အရာ၀တၳဳမ်ား လႈပ္ရွားေနသည္ကို ျမင္ႏိုင္ေပမည္။ ေလာကဓာတ္ဆရာတို႔၏အလို အလင္းေရာင္ေသြဖည္ျခင္းျဖစ္သည္။ သိပၸံပညာကို ကၾကီးပုတ္ေလာက္ေရး၍မွ ႏြားထီးမွန္း ႏြားမမွန္းမသိသူ ငဘအဖို႔မူ၊ ေသြဖည္တာေတာ့ ေသြဖည္တာပဲ၊ ဘာေသြဖည္သလဲေတာ့ မဆိုႏိုင္။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ခါတိုင္းပူေနက်ျဖစ္ေသာ ေႏြဥတုသည္ အခုအခါမွ ေဖာက္ျပန္ေသြဖည္ျပီး အပူၾကီးေနေရာ့သလားဟု ထင္မွတ္မွားမိသည္။

လယ္ကြင္းထဲမွာ ေလေပြကလည္း ခဏခဏ ေမႊ႔သည္။ ေတာင္တန္းစပ္က ေခ်ာင္းဦးတိုမွာလည္း ေရနည္းသြားျပီ။ ငါးခူ၊ ငါးရံ ႔၊ ငါးေျပမ၊ စသည္တို႔မွာ ေရပူတြင္ ေပါေလာေမ်ာျပီး ပုပ္၍ပင္ေနေခ်ျပီ။ ေစာေစာက ငဘသိလွ်င္ တမံတုတ္ျပီး ငါးဖမ္းလိုက္ရေသာ္ ငါးရံ ႔ေျခာက္ ခြက္တစ္ဆယ္ေလာက္ေတာ့ အနည္းကေလး ရမွာေပါ့။

ယခုလို ၁၃၀၄ ခုႏွစ္၊ တေပါင္းလမ်ိဳးကို ငဘကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ေလရာ သူလည္း ကဗ်ာဆရာ့အေနႏွင့္ စိတ္ထဲမွာ စာဖြဲ႔ေကာင္းဖြဲ႔မိေပမည္။ သူဖြဲ႔မည့္ ကဗ်ာမွာ ယခုကာလ ေနာက္ဆံုးေပၚ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထြက္ စာတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ကဗ်ာႏွင့္စာလွ်င္ ကြဲျပားျခားနားခ်က္ တစ္ခ်က္ပဲရွိသည္။ ထုိေနာက္ဆံုးေပၚ ကဗ်ာ့ပါရဂူတို႔က သူမ်ားစာကို ခိုးခ်သည့္အရာ ငဘထက္သာသည္။ ငဘကား လူရည္မလည္ေသးေသာေၾကာင့္ ခိုးမခ်တတ္။ သူ႔ပင္ကိုဥာဏ္ကို သံုးရရွာသည္။

"ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ၊ ပူ-ပူလြန္းေတာ့တယ္။ အျပင္ကလဲ ပူ၊ အတြင္းကလဲ ပူ၊ ေနရွိန္ရတဲ့အထဲ ရင္ထဲမွာ ေသာကမီးကလည္း ခ်စ္ခ်စ္ေတာက္လို႔ပူ၊ သားသမီးအတြက္ကလဲ အေၾကာင့္အၾကမကင္းလုိ႔ ပူ၊ ကာလပ်က္ခါနီးမွာ စပါးေစ်းက်သြားမွစိုးလို႔ ပူ၊ ကာလပ်က္လွ်င္ လူဆိုးအတြက္ ပူ၊ အထူးသျဖင့္ ျဖိဳးတုပ္ကို ေၾကာက္ေၾကာက္ျပီး ပူ၊ ဟိုသင္းအတြက္လဲ ပူ၊ သည္သင္းအတြက္လဲ ပူ၊ ေၾသာ္... ပူ... ပူ... ပူ..."

ဤကား ငဘ၏ကဗ်ာတည္း။ သူ႔ကဗ်ာမွာ တပူပူျမည္ေနေသာ ကဗ်ာျဖစ္၏။ ျမည္လည္းျမည္ေလာက္ပါေပသည္။ တို႔ျမန္မာျပည္မွာ တေပါင္းလ က်ေရာက္ခါမွပဲ စပါးကေလးေရာင္းျပီး ေငြျမင္ၾကရသည္။ သည္ေတာ့မွပဲ ေတာသားေတြ ပိုက္ဆံေဖာေတာ့သည္။ ပိုက္ဆံေဖာေတာ့မွပဲ၊ ဘုန္းၾကီးပ်ံပြဲေတြ တျခိမ့္ျခိမ့္ခံရသည္။ ဘုန္းၾကီးပ်ံ ရွိမွလည္း ၾကက္တိုက္ ဖဲ႐ိုက္လို႔ေပ်ာ္သည္။ ၾကက္၀ိုင္းေကာင္းျပန္ေတာ့လည္း တယ္ျပီး႐ံႈးလွခ်ည္ကလား၊ ႐ံႈးေတာ့လည္း စိတ္ညစ္သည္။ စိတ္ညစ္မွလည္း မီးေတာက္တဲ့ ေတာအရက္ကေလးက ေသာက္ေကာင္းသည္။ ေသာက္ေကာင္းေတာ့လည္း မူး၊ မူးေကာင္းေတာ့လည္း ရမ္း၊ ရမ္းေကာင္းေတာ့လည္း ေဒါသထြက္၊ ေဒါသထြက္ေတာ့လည္း ရန္ျဖစ္လို႔ တယ္ေကာင္း။

ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဤလ,မ်ိဳးကို ရာဇ၀တ္မႈ ျပဒါးခ်ိန္ တစ္ရွိန္တည္း ထိုးတက္လာေသာလ ဟူ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပါရဂူတို႔က အမွတ္အသားျပဳၾကသည္။

ယခုလည္း သည္လမွာ အဂၤလိပ္ ဟိုေန႔ေျပးေတာ့မလို၊ ဒီေန႔ေျပးေတာ့မမလို၊ ေန႔တစ္မ်ိဳး ညတစ္မ်ိဳး ၾကားေနရသည္။ အမယ္ေလး၊ ဘယ္သူ႔ယံုျပီး ပံုခဲ့မွာလဲ။ ေလာဘမီး ေဒါသမီးတို႔သည္ "ဘုန္းမီးေနသို႔ ေတာက္လတၱံ ႔" ဟူေသာ တေဘာင္အလိုအရ တဟုန္းဟုန္းထ၍ ေလာင္ေတာ့မည္။

တေပါင္းလလည္း ဆန္း၍လာေခ်ျပီ။

ငဘမွာ ပူအိုက္လြန္း၍ တဲေ႔ရွကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ လဲေလ်ာင္းေနရင္း လမင္းကို အာရံုစိုက္၍ေနသည္။

ပေစာက္ကေလး ပက္လက္လန္ေနသကဲ့သို႔ ယက္ကန္ယက္ကန္ႏွင့္ တျဖည္းျဖည္းတြားသြားေနေသာ သံုးရက္လခမ်ာမွာ မ်က္စိေပကလပ္ ေပကလပ္ လုပ္၍ေနေသာ ၾကယ္အေပါင္းတို႔၏အလယ္တြင္ မ်က္စိသူငယ္ ျဖစ္ေနရရွာသည္။ ၾကယ္အေပါင္းျခံရံပါလ်က္ကႏွင့္ ဖိုးေရႊလမင္းကေလးမွာ အာကာသထဲတြင္ ေယာင္လည္လည္ေနရရ်ာသည္။ လူထုအေပါင္း ၀ိုင္းရံလ်က္ႏွင့္လည္း၊ လယ္သမားငဘမွာ ေလာကၾကီးထဲတြင္ မ်က္စိလည္ရေတာ့မည္။

သို႔ေသာ္ အင္း... နံေဘးမွာ မိေဖာ့ ရွိေသးသားပဲ။

မိေဖာ့က ႏို႔၀သြားေသာ သားငယ္ကေလး တခြီးခြီးျဖင့္ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္ကို သူႏွင့္သူ႔လင္ ႏွစ္ဦးၾကားထဲတြင္ ခ်၍သိပ္ေနသည္။ ထဘီက ကပိုက႐ိုႏွင့္ မိေဖာ့၏ ခ်က္ေအာက္ကို ဖံုးထားသည္။ ၾကယ္ေရာင္တြင္ မိေဖာ့၏ မ်က္ႏွာကို ငဘျမင္ရသည္။ သည္လိုညမ်ိဳးမွာ မိေဖာ့ကို ျမိဳ ႔သူကေလးမ်ားလို လက္က်ပ္အကၤ် ီကေလး ၀တ္ေစျပီး ပုတီးလက္ေကာက္ ဒြါဒယာ စသည္တို႔ ဆင္ေပးလိုက္ရလွ်င္ "မိုးနတ္ေဒ၀ီ၊ ေမဘရဏီ တနႈန္းကဲ့သို႔" ငါျမင္ရမွာပဲ။ ေၾသာ္- ငါတို႔လယ္သမားေတြဟာ ဒီလိုစည္းစိမ္မ်ိဳးကို ဘယ္ဘ၀က်မွ မွန္းႏိုင္ပါ့မလဲ။ မိေဖာ့ကို ခိုးေျပးတဲ့ႏွစ္တုန္းကလဲ ဒီလယ္ဧက အစိတ္၊ ယခုလဲ အစိတ္ပဲ။ အင္း.. ဘိုးေအလက္ထက္တုန္းက ဧကေလးဆယ္ထိေအာင္ လုပ္ငန္းခ်ဲ ႔ထြင္ဖူးပါရဲ ႔။ ဒါေပမယ့္ စပါးေပးအတိုးၾကီးလို႔ အဘိုးမေသခင္တစ္ႏွစ္ေလာက္မွာ ငါရွင္ျပဳတဲ့အေၾကြးေတြ ဆပ္လိုက္ရလို႔ ဒံုရင္းျပန္က်တာပါပဲကလား။ ဟယ္- ေယာက်္ားပဲ။ ယခု ဦးသာေဂါင့္ဆီမွာ အပ္ထားတဲ့ စပါးႏွစ္ရာကို ေစ်းေကာင္းေကာင္းေရာင္းရလွ်င္ သူဆီမွာ ေနာက္ထပ္တစ္ရွဥ္းထြန္ေလာက္ တိုးခ်ဲ႔ႏိုင္ဖို႔ ေျပာရဦးမွာပဲ။

ငဘသည္ အေတြးပင္လယ္ေၾကာထဲတြင္ ေပါေလာေပၚ၍ေနသည္။ မိေဖာ့က ကေလးမႏိုးေအာင္ အသာေရႊ ႔ျပီး ငဘအနားကပ္သည္။ ငဘက သက္ျပင္း႐ွဴလိုက္သည္။ "ဒီမွာ- ကိုယ္က ဘာမ်ားေတြးျပီး စိတ္ေမာေနရတာလဲ"

"ေရွ ႔ေရးေနာက္ေရးေပါ့ကြယ္၊ တို႔သမီးေလးလဲ ၾကီးလာျပီ။ ၾကိဳးစားပမ္းစား အလုပ္လုပ္တဲ့ ေနာက္လိုက္ေကာင္းေကာင္းတစ္ေယာက္ေတြ႔ရင္ တစ္ခါတည္းသာ ေပးစားလိုက္ခ်င္ေတာ့တာပဲ"

"က်ဳပ္သမီးက ငယ္ပါေသးတယ္ေတာ့"

"ငါေတာ့ ျမန္ျမန္ၾကီးသေစ့ခ်င္ျပီကြယ္။ ဒါမွ တို႔သမက္ကေလးက ရင္ေျမကတုတ္လုပ္ျပီး ၾကိဳးစားလိုက္ရင္ ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္အတြင္း ဧကေျခာက္ဆယ္ေလာက္ေတာ့ ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ဦးစီးႏိုင္မွာပဲ။ ေၾသာ္- လယ္သမားဘ၀ တယ္ပင္ပန္းလွပါကလား။ ဘယ္ေတာ့မွ ကိုယ့္လယ္ကိုယ့္ေခ်ာင္းနဲ႔ လူလူသူသူ ေနရေတာ့မွာလဲ"

ငဘက မိေဖာ့၏ နဖူးဆံစကေလးမ်ားကို သူ႔လက္ၾကမ္းၾကီးႏွင့္ ပြတ္သီးပြတ္သပ္လုပ္ရင္း ခ်ဴသံပါေအာင္ ညည္းလိုက္သည္။ မိေဖာ့က ေဆးေပါ့လိပ္ကို လိုက္စမ္းရင္း ငဘကို ေက်ာေပး၍ လွည့္လိုက္သည္။ ေဆးေပါ့လိပ္ကိုေတြ႔ေသာအခါ မီးမေသေသးသည္ႏွင့္ တျဖည္းျဖည္းဖြာရင္း သူ႔အေတြးႏွင့္သူ ျငိမ္သြားျပန္သည္။

"အင္း... ငါ့လင္ေတာ့ အလုပ္ဇြဲ တယ္ျပင္းတာပဲ၊ သူၾကံသလို ေလးငါးႏွစ္အတြင္းမယ္ လယ္ဧကေျခာက္ဆယ္ေလာက္ ထြန္ႏိုင္ရင္ ၀မ္းစာစပါးက အနည္းဆံုး တစ္ႏွစ္တစ္ရာေတာ့ ေလွာင္ႏိုင္မွာပဲ။ ဦးသာေဂါင့္ဆီက စပါးလဲ ႏွစ္ရာကေနျပီး ေလးငါးရာအထိ ပြားလာမွာပဲ။ ဘယ္နည္းနဲ႔မဆုိ တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ ေငြသံုးေလးရာ အနည္းကေလးပိုမယ္။ ေၾသာ္- ဒီလိုဆိုေတာ့လဲ သမီးကို ေနရာခ်ဖို႔၊ သားေတြရွင္ျပဳဖို႔၊ ဗာဟိရေတြ မ်ားလာေတာ့ တို႔တဲကေလးနဲ႔ေနလို႔ တင့္တယ္မွာမဟုတ္ဘူး။ အင္း.. တို႔ကြင္းမွာ တို႔ လူရည္တတ္ဦးမွာေပါ့၊ သူကလဲလူ႐ိုးၾကီး ဆိုေတာ့ မႏွစ္က ေကာက္စိုက္လာတဲ့ ခ်စ္ပုၾကီးတို႔လိုဟာမ်ိဳးနဲ႔ေတြ႔သြားရင္ သူ စိတ္ေျပာင္းသြားမလားမသိဘူး"

မိေဖာ့ဦးေႏွာက္ထဲသုိ႔ ေနာက္ဆံုးေတြးလံုးကေလး ကတ္သီးကတ္သတ္ ၀င္သြားသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ မိေဖာ့မွာ သူ႔လင္ နက္ျဖန္သဘက္ပဲ မယားငယ္ယူေတာ့မည့္အတိုင္း စိုးရိမ္ပူပန္မိသည္။

"ဒီမွာေတာ့ ဒီမွာ"ဟု မိေဖာ့က ေငါက္ဆတ္ဆတ္ႏွင့္ေခၚကာ ငဘမ်က္ႏွာဘက္သို႔ လွည့္လိုက္သည္။

ငဘက အလန္႔တာကား "ေဟ- ဘာလဲဟ"ဟု ျပန္ေအာ္လိုက္သည္။

မိေဖာ့က ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္မလံုျဖစ္ျပီး ေဆးလိပ္ကို ပါးေစာင္တြင္ ခဲ၍ဖြာရင္း ေျဗာင္ဖြင့္ေမးၾကည့္လွ်င္ ေကာင္းမလားဟု စဥ္းစားခန္းထုတ္သည္။ သူဖြာလိုက္ေသာ မီးေရာင္တြင္ မိေဖာ့၏ ကပိုက႐ိုပံုပန္းကို ငဘျမင္ရ၏။ အို-တယ္သာဆိုရ အပ်ိဳက႐ံႈးေလာက္ေသာ သူ႔ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္ကေလးမွာ ငဘကို ျမႇဴေနသည္။ ငဘကလည္း ယခုေနအခါ မိေဖာ့ရင္ျပင္မွာ "အမ္မစီ"ၾကိဳးကေလး တြဲေလာင္းခိုေနလွ်င္ ပိုျပီးၾကည့္ေကာင္းမွာပဲဟု ေတြးမိသည္။

"ဒီမွာ ေတာ္နဲ႔ ခဏခဏေလွာင္တဲ့ ခ်စ္ပုၾကီးတို႔ ဘယ္ေရာက္ေနပလဲ"

"ဘယ္သိပါ့မလဲဟ- သည္ေကာင္မက အေျခရွိတဲ့ဟာမမွ မဟုတ္ဘဲ"

"သူက ခပ္နန္႔နန္႔ေနာ္"

"အင္း..."

"ဒီမွာ- ေတာ္ေလ သားၾကီးသမီးၾကီးနဲ႔၊ ေပ်ာ္လိုက္ခ်င္တဲ့စိတ္မ်ား မထားနဲ႔ေနာ္၊ က်ဳပ္တို႔သမီးက မငယ္ေတာ့ဘူးေတာ္ေရ ႔။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ လူကဲ့ရဲ ႔စရာၾကီး ျဖစ္ေနပါဦးမယ္"

ငဘက မိေဖာ့၏ပါးကို တံစဥ္ကဲ့သို႔ရွေသာ လက္၀ါးၾကမ္းၾကီးႏွင့္ ပြတ္၍ "ဘယ္ကလာျပီး ၾကံၾကီးစည္ရာကြာ၊ မဟုတ္တာပဲ"ဟု အသံေလးၾကီးႏွင့္ ေျပာလိုက္သည္။

"ေၾသာ္- စိုးရိမ္လို႔ေျပာရတာေတာ္ေရ ႔၊ ေတာ္ေတာ္ၾကာ မယားႏွစ္ေယာက္ၾကား ဗ်ာမ်ားေနမွာစိုးလို႔"

"ကြယ္- ဒီေလာက္ေပါင္းလာမွပဲ၊ စိတ္မခ်ေသးဘူးလားကြာ။ ငါက ဒါမ်ိဳးေတြကို စိတ္မ၀င္စားဘူးလဟ။ မင္းတို႔သားအမိတစ္ေတြ ဘုရားသြားေက်ာင္းတက္ရင္ လူလူသူသူ သြားလာေနထိုင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္လုိ႔ခ်ည္း ေတြးေတြးျပီးပူေနရတယ္။ ဒီႏွစ္စပါးကို တလင္ျခင္ တစ္ပိႆာေစ်းနဲ႔ ေရာင္းရရင္"

"အရပ္က ပ်က္ေနျပီေတာ္ေရ ႔"

ငဘအဖို႔ သည္စကားသည္ အမဂၤလာအစစ္ၾကီးျဖစ္သည္။ သာယာေသာညမွာ အပူျပင္းျပင္းကို ညင္းေလျပည္က ေျဖေဖ်ာက္ေနတုန္း မိေဖာ့ႏွင့္ ေရွ ႔ေရးေနာက္ေရး တိုင္ပင္ရသည္မွာ အရွင္လတ္လတ္ နိဗၺာန္ေရာက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ယခုမူ သည္စကားေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကို လက္လွမ္းအမီတြင္ အ၀ီစိသို႔ ေဇာက္ိုးျပန္ဆင္းရသည္ႏွင့္ တူေလသည္။

"သိၾကားသာသနာကလဲ နီးလာျပီကိုးကြဲ႔၊ မေတာ္သူ႔ထိပ္၊ ေတာ္သူ႔ထိပ္ဆိုတဲ့ သိၾကားမင္းရဲ ႔ ၀ရဇိန္လက္နက္ေတြ ျမင္ရဥိးမွာေပါ့ကြယ္"

ယင္းသို႔ညည္းတြားကာ ငဘက သက္ျပင္းခ်သည္။ မိေဖာ့က သူ႔ညာဘက္လက္ကို ငဘ၏ရင္ေပၚသို႔ တင္လိုက္သည္။

ငဘက မိေဖာ့ေၾကာက္မည္စိုး၍ တစ္ေၾကာင္း၊ သူလည္း စိတ္သက္သာရာရခ်င္၍တစ္ေၾကာင္း ဤအေၾကာင္းေၾကာင္းတို႔ကို ေထာက္႐ႈ၍ မိေဖာ့၏လက္ကို မလႊဲသာသျဖင့္ ဖမ္းဆုပ္ထားရသည္။ စိတ္ထဲကေတာ့ အပါသား။

ညင္းေလျပည္သည္ မိေဖာ့ႏွင့္ ငဘတုိ႔၏ ရင္ခြင္ထဲသလို႔ ေခါင္းလွ်ိဳ၀င္ကာ တြတ္တီးတြတ္တာ လုပ္ေနသည္။

ငဘႏွင့္ မိေဖာ့တို႔စိတ္ထဲ၌ကား ပူေလာင္လွေသာကမာၻၾကီးထဲမွ အလြတ္႐ုန္းကာ သုခအျမိဳက္ႏွင့္ ျပည့္စံုလ်ေသာ ေလာကနိဗၺာန္တံခါး၀သို႔ ေရွး႐ႈေနၾကေလျပီဟု ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္လွည့္စားထားလုိက္ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ သူတို႔ႏွစ္ဦးစလံုး ဤကမာၻၾကီးထဲ၌ပင္ က်င္လည္လ်က္ရွိေနေသးသည္ကို သတိရစိမ့္ေသာငွာ၊ တစ္ဖက္ေတာတန္းမွ အုန္းအုန္းျမည္ေသာ အသံတစ္ခုက ႏိႈးေဆာ္လိုက္သည္။ အသံမွာ ေတာတန္းကို ေက်ာ္ေနရသျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မသဲကြဲေခ်။

"ဒီမွာ နားေထာင္စမ္း၊ ဘာသံေတြလဲမသိဘူး"ဟု မိေဖာ့က ေျပာရင္း ေငါက္ခနဲ ထထိုင္ျပီးလွ်င္ ထဘီျပင္၀တ္သည္။ အသံတို႔မွာ ေခြးအူသံ၊ က်ီးလန္႔သံ၊ ဘဲႏိုးသံ၊ ၾကက္ကေတာ္သံတို႔၏ အၾကားတြင္ ျမဳပ္သြားလိုက္ ေပၚလာလိုက္ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေပၚလာျပန္လွ်င္လည္း တစ္ခဲနက္ျဖစ္သည္။

လင္မယားနွစ္ေယာက္ နားစြင့္ေထာင္ၾကသည္။ ထိုအတြင္း ေဟာ္ရီးတဲမွ ေခ်ာင္းဟန္႔သ့ ၾကားရသည္။ ျမတ္ေမႊးႏွင့္သာအိတုိ႔လည္း အိပ္ရာက ထလာၾကသည္။ မိနီကလည္း "အေမ ဘာလဲ"ဟု အိပ္ခန္းတြင့္မွ လွမ္းေမးလုိက္သည္။ မိေဖာ့မွာမူ ကေလးေတြလန္႔မည္စိုး၍ အခါလည္သားကေလးကို ေပြ႔ကာ အိပ္ရာထဲသို႔၀င္သည္။

အသံမွာ လူစုလူေ၀းတို႔ သံျပိဳင္ ဟစ္ေအာင္ေနေသာ အသံျဖစ္သည္။ အားလံုးနားစြင့္လိုက္ၾကသည္။ မိနီက ဟာ- ေဟာ- အေဖေရ ႔၊ မေအယိုးေဟ့လို႔ ဆဲသံၾကားတယ္"ဟု ဆို၏။

"ဟာ- ဆဲတာဟုတ္မယ္မထင္ပါဘူး လံုမရယ္။ ေဟာ-ေဟာ နားေထာင္စမ္း"ဟု ျမတ္ေမႊးက လက္ညႇိဳးကေလးကို ေထာင္ကာေျပာရင္း နားစြင့္လိုက္သည္။

အသံမွာ သဲကြဲလာျပီ။

"သခင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔ဗမာ၊ အေရးေတာ္ပုံ ေအာင္ျပီ"ဟူေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံၾကီးသည္ ငဘ၏လယ္ကြင္း တည္းဟူေသာ ကမာၻေလာကၾကီးကို အျမစ္ကေနျပီး ဆြဲႏွဲ ႔လိုက္ေလသည္။

ငဘစိတ္ထဲ၌ ကိုသာေဂါင္၏ စပါးအျပည့္တင္လာေသာ ငါးရာပါသမၺာန္ၾကီး ရင္၀တက္ေဆာင့္လိုက္သလို ေအာင့္ခနဲျဖစ္သြားသည္။

ထုိအသံမ်ား တစ္ေအာင့္ေလာက္ ေပ်ာက္သြားျပီးေနာက္ ေတာတန္းအလြန္ ေရေက်ာ္၀ တ႐ုတ္ဆိုင္ဘက္ဆီမွ ျဗဳန္းျဗဳန္းဒိုင္းဒိုင္းအသံမ်ား ၾကားရျပန္သည္။ ေတာ္ေတာ္ကေလးၾကာသြားေသာအခါ မီးမ်ားထိန္ထိန္လင္း၍ တက္လာသည္။ ေကာက္႐ိုးပံုမီး႐ိႈ ႔သည္ကို ျမင္ေနက်ေတာသူေတာင္သားတို႔အဖို႔ ထုိမီးသည္ ဘာမွ်ထူးျခားလွသည္မဟုတ္၊ သို႔ေသာ္ ထိုမီးေရာင္သည္ ေကာင္းကင္ကို ေျပး၍ဟပ္လုိက္ေသာအခါ သာမည ေကာက္႐ိုးမီး မဟုတ္တန္ရာဟု ၾကည့္သူအားလံုးတို႔က ရင္တဖိုဖိုႏွင့္ ျမည္တမ္းရင္း ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္သည္။

သို႔ေသာ္ သူတို႔တစ္ေတြ ငဘတဲေနာက္ဘက္ခပ္က်က် ျမစ္ၾကီးဟိုဘက္က မီးေရာင္ကို ျမင္ရေသး၍သာ ျမည္တမ္း႐ံု ျမည္တမ္းၾကသည္။ ျမင္လိုက္ေတာ့ ရင္ထဲတြင္စို႔ျပီး ငဘေရာ၊ ျမတ္ေမႊးေရာ၊ သာအိေရာ "တစ္ခါေတာ့ျဖင့္ ခက္ၾကေရာေပါ့လကြာ"ဟု ညည္းတြားကာ မ်က္ရည္မ်ားပင္ က်ၾကသည္။ ေဟာ္ရီးမွာမူကား အာ့ကိုဂ်ီး၊ အာ့ကိုဂ်ီး၊ အားလံုး မာလကတြားကုန္ျပီ"ဟူ၍ ခ်ံဳးပြဲခ်ငိုေလေတာ့သည္။

ေကာင္းကင္အလံုး မီးဟုန္းဟုန္းထ၍ ေတာက္ေလျပီ။ သာအိ၊ ျမတ္ေမႊးႏွင့္ ငဘတို႔တဲရွိ လူကုန္ႏိုးၾကျပီ။ ကေလးေတြလည္းလန္႔၍ တစာစာငိုၾကသည္။ သာအိမ္န္းမက ထဘီစြန္ေတာင္ဆြဲျပီး လန္႔ေျပးေျပးရာ ဗြက္ထဲတြင္ ေျခေခ်ာ္လဲလိုက္ေသးသည္။ ေလ႐ူးကေလး တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ သည္ဘက္လြင့္လာလွ်င္ မီးလံုးၾကီး လိုက္လာသကဲ့သုိ႔ ရွိေသာေၾကာင့္ လယ္ကြင္းရွိ က်ားမ ကေလးသူငယ္မက်န္ ထြက္ေျပးမည္တကဲကဲ လုုပ္သည္။ ငဘက ေဟာက္ထား၍ ျငိမ္ေနၾကရသည္။

ငဘစိတ္ထဲ၌ ကမာၻၾကီးပ်က္စီးလုနီးျပီေလာဟု ေမးခြန္းထုတ္ေနသည္။ အျခားသူမ်ားလည္း ငိုင္ေနၾကသည္။ ထမင္းအိုးႏွစ္လံုးခ်က္ေလာက္ၾကာေအာင္ မီးေတာက္မ်ား လွ်ံ၍တက္ေနသည္။ ျပီးလွ်င္ အလင္းေရာင္ ၀ပ္သြားသည္။ ထိုအခါမွ မိန္းမမ်ား၊ ကေလးမ်ား ကိုယ့္တဲတြင္းသို႔ အလ်ိဳအလ်ိဳ၀င္ၾကသည္။
"တို႔နဲ႔ အေ၀းသားပဲကြာ၊ ကဲ-ကဲ- တဲထဲျပန္ၾက၊ မနက္က်မွ အေၾကာင္စံုသိေအာင္ စံုစမ္းရဦးမွာပဲ၊ အိပ္ေရးပ်က္ၾကမယ္၊ သတိ၀ိရိယနဲ႔လည္း အိပ္ၾကေဟ့"ဟု ငဘက သူ႔အေဖာ္မ်ားအား ညႊန္ၾကားခ်က္ေပးလိုက္သည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ေယာက္်ားမ်ားလည္း ကိုယ္စီကိုယ္င တဲထဲသို႔ ျပန္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိုညအဖို႔ လူၾကီးပိုင္းမွာ ေကာင္းစြာ အိပ္ေပ်ာ္ၾကသည္မဟုတ္။

မိေဖာ့၏ ေဆးခံေတာင္းထဲမွ ေဆးေပါ့လိပ္ႏွင့္ ငဘတို႔မွာ တစ္ညလံုး မဟာမိတ္ဖြဲ႔ေနၾကသည္။ မိေဖာ့မွာမူကား ငဘ၏ေဘးတြင္ ထုိင္ကာ ညႇိဳးငယ္ေသာမ်က္ႏွာႏွင့္ ငဘ၏အကဲကို ခတ္ေနသည္။ သန္းေခါင္ၾကက္တြန္ေသာအခါမွ ငဘက တိုက္တြန္းလြန္းမက တိုက္တြန္း၍ မိေဖာ့ အိပ္ရာ၀င္သည္။ငဘကား ေမွာင္ထဲတြင္ ေဆးေပါ့လိပ္မီးကို ကသိုဏ္း႐ႈရင္း ေၾကာင္တက္တက္ျဖစ္ေနသည္။ လင္းၾကက္ေဆာ္ေလမွ အိပ္ခန္း၀ရွိ ၀ါးပိုးခါးပန္းေပၚ ေခါင္းတင္ျပီးလွ်င္ တေခါေခါႏွင့္ အိပ္ေမာက်သြားေလေတာ့သည္။

သို႔ေသာ္ ငဘ၏နားထဲတြင္ "သခင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔ဗမာ"ဟူေသာ အသံမ်ား ၀ီေခၚကာ ျမည္လ်က္ရွိတုန္းပင္။ ညဥ့္ဦးက ၾကားရေသာ အသံကို အိပ္လ်က္ႏွင့္ ၾကားေနရေသာေၾကာင့္ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္ဟူ၍ပင္ မထင္မိေခ်။ ထိုအသံတို႔မွာ အိပ္မက္ထဲက အသံေလလား ဟူ၍လည္း ေတြးလိုက္ေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခုၾကားေသာအသံတို႔မွာ နီးကပ္လြန္းလွေခ်၏ တကား။

တစ္ေအာင့္ေလာက္ ေမ့ခနဲ႔အေပ်ာ္တြင္ "သခင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔ျမန္မာ၊ အေရးေတာ္ပံု ေအာင္ျပီ" ဟူ၍ အသံ၀ါၾကီးႏွင့္ တစ္အားကုန္ၾကံဳးပစ္လိုက္ေသာ အသံမွာ တန္ေတာ့၊ ျဖိဳးတုပ္ရဲ ႔ အသံပဲ။

ငဘ ေငါက္ခနဲထထိုင္လိုက္သည္။ လင္းၾကက္ေဆာ္႐ံုမဟုတ္။ ထိန္ထိန္လင္းေနျပီ။ သူ႔တဲေျခရင္းဘက္မွ သာအိတို႔အသံကို ၾကားရသည္။ "အမယ္ေလးဗ်"ဟု ေဟာ္ရီးေအာ္လိုက္ေသာ အသံကိုလည္း ၾကားလိုက္သည္။ ေတြေ၀ေနစဥ္ပင္လွ်င္ ေဟာ္ရီးကို လက္ျပန္ၾကိဳးတုပ္၍ ဆြဲလာေသာ ျဖိဳးတုပ္ႏွင့္ သူ၏ အေပါင္းပါ လူႏွစ္ဆယ္အစိတ္ခန္႔ တဲေရွ ႔ေရာက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ေဟာ္ရီး၏ေခါင္း၌ ေခါင္ရန္းပန္းေတြ ေ၀ဆာ၍ေနသည္ဟု ငဘေအာက္ေမ့လိုက္သည္။ ေသခ်ာစြာ ျပန္ၾကည့္လိုက္ေသာ္ နဖူး၌ ဟက္တက္ျပဲေနေသာ ဒဏ္ရာတစ္ခုကို ေသြးျခင္းျခင္းနီလ်က္ ေတြ႔ရသည္။

ျဖိဳးတုပ္က ငဘ၏တဲေပၚသို႔ ပိုင္စိုးပိုင္နင္း ၀င္ေရာက္လာသည္။ "ဘယ္မလဲ ထင္း႐ွဴးေသတၱာ" ဟု ဆိုသည္။ ငဘက ငိုင္ေနသည္။ ေဟာ္ရီးက "အာ့ကိုဂ်ီး"ဟု အသံျပဳသည္။ ျဖိဳးတုပ္က "ဒီကုလား ဘာစကားမ်ားသလဲ" ဟု ဆို၍ ဓားေႏွာင့္ႏွင့္ ေက်ာကိုထုသည္။ ေဟာ္ရီးသည္ ေျမေပၚကို ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ခ်ျပီးလွ်င္ တဟီးဟီး ငိုေလသတည္း။

"ေဟ့ေကာင္ ဘယ္မွာလဲကြ"ဟု ျဖိဳးတုပ္က ဘီလူးသဘက္စီးေနေသာ ေလာဘသံၾကီးျဖင့္ ငဘကို ေမးသည္။ ငဘက ဆုတ္, ဆိုင္း, အ, ထစ္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖိဳးတုပ္ စိတ္မရွည္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ငဘ၏ ေက်ာျပင္ကို ဓားျပားႏွင့္႐ိုက္သည္။

ျဖိဳးတုပ္မွာ လူမိုက္ပင္ လုပ္ေနဖူးေသာ္လည္း နဂိုက ဓားကိုင္ဖူးသူမဟုတ္။ သတၱိလည္းမရွိ။ အရပ္ပ်က္ကာမွ ဗိုလ္တက္လုပ္ရသူျဖစ္ေလရာ ဓားျပားအ႐ိုက္တြင္ လက္အနည္းငယ္တြန္႔ပံုရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႐ိုက္ျပီးဓားကိုအသိမ္းတြင္ ငဘ၏ေက်ာျပင္မွာ ဓားဦးရွ၍သြားေလရာ ျဖာခနဲ ေသြးေတြပန္းထြက္သည္။

မိေဖာ့က ေၾကာက္ဒူးတုန္၍ အခန္းေအာင္းေနရာမွ ငဘျဖစ္ပံုကို ျမင္ေလေသာအခါ "အမယ္ေလး ျမင္မေကာင္း႐ႈမေကာင္း ျဖစ္ကုန္ပါေပါ့လား"ဟု ေအာ္ကာ ငဘရွိရာသို႔ ေျပးလာသည္။ ျဖိဳးတုပ္မွာ တစ္မတ္ဖိုးမွ်သာ သခင္ျဖစ္ေလရကား၊ သူ႔၌ သူရသတၱိ တစ္မတ္ဖိုးမွ်သာ ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရွိသမွ်ေသာ သတၱိကေလးႏွင့္ပင္ လန္႔ျပီး ေျပးမည္ၾကံ၍ေနာက္တြန္႔သြားသည္။ တပည့္တပန္းမ်ားက ေနာက္ပိုင္း၌ မထြက္သာေအာင္ သူ႔ကို ပိတ္၍ထားေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မိေဖာ့က သူ႔လင္ရွိရာသို႔သာ ခ်ဥ္းကပ္၍သြားေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ျဖိဳးတုပ္မွာ ဣေျႏၵဆယ္၍ ရလိုက္ပါေသးသည္။

ငဘျဖစ္ပံုကို ေဟာ္ရီးျမင္ေသာအခါ "အာ့ကိုဂ်ီး ခၽြန္ေနာ့္အတြက္ ဒုကၡဖစ္တယ္ေနာ္၊ မကန္းဘူးရွိတယ္။ ေပးလိုက္ပါေတာ့ အာ့ကိုဂ်ီးရယ္" ဟု ဆိုသည္။
ငဘကလည္း "ခင္ဗ်ားတို႔လိုခ်င္တာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ တက္ရွာၾကေပါ့လဗ်ာ" ဟု ေငါက္ဆတ္ဆတ္ ေျပာလုိက္သည္။

ျဖိဳးတုပ္တို႔လူသိုက္လည္း တဲတြင္းသို႔၀င္ေရာက္ေမႊေႏွာက္သည္တြင္ ငဘတို႔အိပ္ခန္းေအာက္တည့္တည့္ရွိ စပါးပုတ္ထဲမွာ ေဟာ္ရီး၏ ေသတၱာကို အလြယ္တကူရသည္။

ျဖိဳးတုပ္က ငဘအား "ေခြးမသားမ်ိဳးဖ်က္၊ ကုလားပစၥည္းကို နင့္အေမလင္ဟာေအာက္ေမ့ျပီး တ႐ိုတေသသိမ္းထားရသလား" ဟု ၾကိမ္းသည္။ သူ႔တပည့္မ်ားကိုလည္း ငဘအား လက္ျပန္ၾကိဳးတုပ္ရန္ ျဖိဳးတုပ္က ခိုင္းသည္။ သာအိႏွင့္ ျမတ္ေမႊးတို႔က "သခင္ျဖိဳးတုပ္ရယ္ ကိုယ့္ဗမာအခ်င္းခ်င္း မလုပ္ေကာင္းပါဘူး"ဟု မ်က္ရည္ခံထိုး၍ ေတာင္းပန္ေလေသာေၾကာင့္ သခင္ျဖိဳးတုပ္က ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူသည္။

သို႔ေသာ္ ေဟာ္ရီးကိုမူ လက္ျပန္ၾကိဳးတုပ္၍ သူ႔တဲရွိရာ ေခၚသြားသည္။ ေဟာ္ရီးတဲေရွ ႔ တလင္းျပင္တြင္ ေဟာ္ရီးစုေဆာင္း၍ထားေသာ စပါးတစ္ရာခန္႔ တစ္ပံုရွိသည္။ ျဖိဳးတုပ္၏ တပည့္အေပါင္းတို႔လည္း ၄င္းတို႔၏ အေဆာင္အျဖစ္ယူလာေသာ သံုးေရာင္ျခယ္အလံၾကီးကို ထုတ္၍ ၀ါး႐ံုေတာမွ ၀ါးလံုးတစ္ခုကို ျဖတ္၍ယူကာ အလံကိုတပ္ျပီးလွ်င္ စပါးပံုေပၚတြင္ ထူလိုက္သည္။

တစ္ေယာက္က "အေရးေတာ္ပံု" ဟု သံတိုင္သည္။
အမ်ားက "ေအာင္ျပီ" ဟု လိုက္ဆိုရသည္။
ဤ အခမ္းအနားကား ရန္သူ႔ပစၥည္းျဖစ္ေသာ ေဟာရီး၏ စပါးကို သခင္ျဖိဳးတုပ္က သိမ္းဆည္းေရးလုပ္လိုက္ေသာ အခမ္းအနားျဖစ္သတည္း။

သခင္ျဖိဳးတုပ္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လာခဲ့သမွ် တိုင္းျပည္အတြက္ အနစ္နာခံခဲ့ရသည္ခ်ည္းပင္။ လူလားေျမာက္သည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ အလုပ္မရွိ တစ္ရာ့ကိုးျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ဂ်ီ၊ စီ၊ ဘီ၊ ေအ ေခတ္ႏွင့္ ၾကံဳ၍ ႏိုင္ငံေရးနယ္ထဲသို႔ ေျခစံုပစ္ကာ ၀င္ခဲ့ပါသည္။ ထိုေခတ္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္အတိုင္း အစိုးရကို အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ႏွင့္ ကုန္း၍ဆဲခဲ့သည္။ အဆဲေကာင္းေသာေၾကာင့္ အစိုးရကို အၾကည္ညိုဖ်က္မႈႏွင့္ အဖမ္းခံရေတာ့မလိုလို ျဖစ္ခဲ့ေသးသည္။ ပုလိပ္ႏွင့္ကပ္ေပါင္းျပီး ပုလိပ္သတင္းေပး လုပ္ခဲ့၍သာ ခ်မ္းသာခဲ့သည္။ ၀ံသာႏုကိုခ်ည္း အားကိုးေနခဲ့ပါလွ်င္ ေထာင္က်သည္သာ အဖတ္တင္လိမ့္မည္။ အလုပ္အကိုင္မရွိ၍ ႏိုင္ငံေရး၀င္လုပ္မိပါ၏။ ႏိုင္ငံေရး၀င္လုပ္မိေသာေၾကာင့္ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ဂ်ီ၊ စီ၊ ဘီ၊ ေအ ဆက္ေၾကးႏ်င့္ အဘယ္မွာ စားေလာက္ပါအံ့နည္း။ သို႔ကလို ျဖိဳးတုပ္ အနစ္နာခံခဲ့ရေသာ္လည္း ဦးခ်စ္လိႈင္ၾကီး သမၼတျဖစ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေပါက္စ ျဖိဳးတုပ္ကို ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္မွ်ပင္ မလုပ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အသက္ႏွစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္သားအရြယ္မွာ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ဦးပါတီ ေပၚလာေသာေၾကာင့္ ၾတင္းေၾကေအာင္ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ဦးပါတီထဲ ၀င္ခဲ့သည္။ သည္အခါက်ျပန္ေတာ့လည္း ႏွစ္ဆယ့္တစ္ဦးေၾကာင့္ အဆဲသာခံရသည္။ ဘာမွ ရေပါက္ရလမ္းမရွိခဲ့။ ဆက္ေၾကးကိုပင္လွ်င္ မွန္မွန္ၾကီး အုပ္စားႏိုင္ေသာ အေျခသို႔ မေရာက္ခဲ့ရေခ်။ အနစ္နာခံသမွ် အလကားပဲ။ ဦးဘေဖတို႔လူသိုက္ ၀န္ၾကီးျဖစ္လာေသာအခါ ျဖိဳးတုပ္ကို ေမ့ပစ္လုိက္ၾကျပန္သည္။ မသကာ သူလည္း သစ္ေတာေရး၀န္ၾကီးတစ္ေယာက္ လုပ္ေနတာပဲ။ ျဖိဳးတုပ္ကို အေကာက္စာေရးရာထူးေပးလိုက္ရင္ ျဖိဳးတုပ္ ျငိမ္သြားမွာပ။

ယခုေတာ့ ျဖိဳးတုပ္မျငိမ္ႏိုင္။ တကယ့္အေရးက်လွ်င္ မ်ိဳးခ်စ္ပါတီကိုမွ အားကိုးရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ဦးကိုၾကဥ္၍ မ်ိဳးခ်စ္ကိုကပ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဓားမ ပါတီကလည္း ေခတ္စားလာျပန္ေသေၾကာင့္ ဓားမႏွင့္လည္း ေရလိုက္ငါးလိုက္ ေပါင္းရေသးသည္။ ျဖိဳးတုပ္ကေတာ့ မ်ိဳးခ်စ္ကို သစၥာေစာင့္ပါသည္။ ဘုရားစူးရပါေစ့။ အဲ- ႏို႔ေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ေလွနံဓားထစ္ မဟုတ္ဘူး။ ကာလံတဲ့၊ ေဒသံတဲ့၊ အဂၢံတဲ့၊ ဓနံတဲ့။ ဘုရားေဟာေဒသနာမဟုတ္လား။ ဆင္းရဲသားပါတီႏွင့္ လံုးေနေသာ္လည္း ျဖိဳးတုပ္သည္ မ်ိဳးခ်စ္၏ေလးစားျခင္းကို ခံရပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအကင္းပါးတာကိုး။ မ်ိဳးခ်စ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကလည္း ပညာရွိေတြပဲ။ နားလည္ၾကတာပ။

သခင္ေတြ သံပံုးတီးတုန္းက ျဖိဳးတုပ္သည္ ဂဠဳန္စစ္သူၾကီးလို ၀ါးရင္းတုတ္ႏွင့္ ကူခဲ့ေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ ၀ါးရင္းတုတ္ေၾကာင့္ သခင္ေတြႏွင့္ ပဋိပကၡမျဖစ္ခဲ့ပါ။ ၀ါးရင္းတုတ္ တပ္မေတာ္ၾကီးထဲတြင္ ျဖိဳးတုပ္ ကန္႔လန္႔ပါေနေစကာမူ တို႔ျမန္မာသခင္မ်ားက နားလည္ၾကပါသည္။

ျဖိဳးတုပ္သည္ ႏိုင္ငံေရး၌ လာဘ္ျမင္လာျပီျဖစ္၍ ပါတီမ်ား အင္အားစု၍ေကာင္းတုန္းအခ်ိန္မွာ ႏွစ္ဖက္ခြ၍စားသာသျဖင့္ ေခ်ာင္လည္လာသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ျဖိဳးတုပ္သည္ ႏိုင္ငံေရး၌ စြန္႔စား၍ အနစ္နာခံခဲ့သည္တို႔ႏွင့္စာေသာ္ မေထမိေသးပါ။ ႏိုင္ငံေရး၌ သည္တစ္ကြက္ ေနရာမက်ေသးလွ်င္ ဟိုတစ္ကြက္ကို လွမ္းၾကည့္ရသည္။ အဲဟိုတစ္ကြက္က စားေပါက္မပြင့္ေသးဘူးဆိုျပန္လွ်င္လည္း စိတ္ရွည္ရွည္ထားတတ္ရမည္။ ေဟာ... သုိ႔ကလို စိတ္ရွည္ရွည္ထားလိုက္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနစ္နာခံခဲ့ရသမွ်အတြက္ ယခုလို ထင္း႐ွဴးေသတၱာကို အပိုင္စီးရကေရာမဟုတ္လား။

ဤမွ် ႏိုင္ငံေရအတြက္ ၾကီးေလးေသာတာ၀န္ကို ထမ္းရြက္ရရွာေသာ ျဖိဳးတုပ္သည္ မိမိလုပ္ဖြယ္ကိုင္ဖြယ္ ကိစၥအ၀၀တို႔ကို ဖိဖိစီးစီး လုပ္ေဆာင္ျပီးသည္ႏွင့္တစ္ျပိဳင္နက္ ငဘတို႔၏ကြင္းမွ ထြက္ခြာသြားေတာ္မူေလသတည္း။

ျဖိဳးတုပ္သည္ ေဟာ္ရီးကို ပထမ ဓားစာခံအျဖစ္ျဖင့္ ေခၚသြားျပီးမွ လမ္းတစ္၀က္တြင္ ျပန္လႊတ္လိုက္သည္။ ေဟာ္ရီးလည္း ျပန္ခြင့္ရေသာ္ ငဘ၏တဲသို႔၀င္သည္။ သူ႔ခမ်ာ ခါးတစ္ဖက္ေစာင္း၍ေနသည္။ တဲထဲသို႔ေရာက္ေသာအခါ ငဘ၏ေက်ာျပင္၌ အရွည္တစ္ထြာသာသာရွိေသာ ဓားရာၾကီးကို သာအိ၊ ျမတ္ေမႊး၊ မိေဖာ့တို႔က ေရနံဆီမီးခြက္မွရေသာ ေရနံဆီမ်ား၊ မီးသီးမ်ားတို႔ျဖင့္ နယ္သိပ္၍ ေတာ္သားလယ္သမား၏ဘာ၀ ပထမ သူနာျပဳစုျခင္းျဖင့္ ျပဳစုေနၾကသည္ကို ေဟာ္ရီးေတြ႔ရသည္။

ေဟာ္ရီးလည္း ဟီးဟီးျမည္၍ငိုသည္။ ငိုရန္ အေဖာ္ညႇိေနေသာ မိေဖာ့က "ေဟာ္ရီးရဲ ႔၊ တစ္ခါေတာ့ ခက္ၾကျပီေပါ့ကြဲ ႔" ဟု ေအာ္ဟစ္လိုက္ေလရာ မိနီႏွင့္ သူ႔ေမာင္ကေလးသံုးေယာက္မွာ ညံစာစာႏွင့္ ငိုေၾကြးၾကျပန္သည္။

ထို႔ေနာက္ သာအိက ေဟာ္ရီးနဖူးကို ေဆးထည့္ရန္ၾကည့္သည္။ ေဟာ္ရီးက "နဖူးက ကိတ္က်မခ်ိပါဘူး၊ ခါးကခက္တယ္၊ အားၾကီးေအာင့္တယ္" ဟု ဆိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သာအိက ခါးကိုၾကည့္သည္။ သာအိ မ်က္ႏွာပ်က္သြားသည္။ မိေဖာ့က အနားကပ္မည္လုပ္သည္ကို "ခင္ဗ်ားမလာနဲ႔၊ ကေလးေတြကိုသာၾကည့္ပါ။ မငိုပါေစနဲ႔"ဟု ဆိုျပီးႏွင္သည္။ ျမတ္ေမႊးကိုမူ မ်က္စပစ္၍ေခၚသည္။ ျမတ္ေမႊးလည္း ဒဏ္ရာကိုျမင္ရေသာအခါ မ်က္ႏွာေသြးဆုတ္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ေယာက္သား ေဟာ္ရီးစိတ္မပူေအာင္ အေရးမၾကီးေသာအေနႏွင့္ ဒဏ္ရာကို ေရနံဆီဆြတ္ျပီး အ၀တ္ႏွင့္ပတ္သည္။ ျပီးလွ်င္ ေဟာ္ရီးကို တဲေခါင္းရင္း၌ လဲေလ်ာင္းေစကာ သိပ္ထားလိုက္ၾကသည္။ ေဟာ္ရီးမွာမူ ညည္းတြားရင္း မွိန္းေနသည္။ ထိုအတြင္း ငဘ၊ သာအိႏွင့္ ျမတ္ေမႊးတို႔ ေခါင္းခ်င္း႐ိုက္ၾကသည္။

ငဘ၏စိတ္ထဲ၌ သူ၏သာယာေသာ တဲအိမ္ကေလးမွာ မသာအိမ္ႏွင့္ပင္တူေခ်ျပီဟု ေတြးကာ ၀မ္းနည္းပန္းနည္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္အခါမ်ိဳး၌ ငဘ၏ ေသြးခ်င္းသားခ်င္းျဖစ္ေသာ တို႔ဗမာလယ္သမားအေပါင္းတို႔မွာ ငဘနည္းတူ ၀မ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ၾကရရွာသည္ကို ငဘသိရလွ်င္ ၀မ္းနည္းေဖာ္ ၀မ္းနည္းဖက္မ်ားႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး ၀မ္းနည္းလိုက္ရမည္ျဖစ္၍ သူ စိတ္ေျပေကာင္း ေျပမိေပမည္။

သံုးဦးသား ေခါင္းခ်င္း႐ိုက္ျပီးေသာ္ လူစုခြဲလိုက္ေလသည္။ ငဘလည္း ေငးေမွ်ာ္ရင္း က်န္ရစ္သည္။ ေဟာ္ရီး၏ စပါးပံုဆီသို႔ သူ႔မ်က္စိေရာက္သြားသည္။

နံနက္ေလျပည္ကေလးက ေဆာ္သြင္းျမဴးေနသည္။
သံုးေရာင္ျခယ္ တို႔ဗမာ ေဒါင္းအလံၾကီးကလည္း ေဟာ္ရီး၏ စပါးပံုေပၚတြင္ တျဖဴးျဖဴးႏွင့္ ၀င့္၍ေနေလသည္။
- - - - -



အခန္း (၅) နယ္ခ်ဲ ႔သမားမ်ား



အခန္း (၆) နိပြန္-ျမန္မာ ယဥ္ေက်းမႈ



အခန္း (၇) အ၀ီစိမွသည္ မဟာအ၀ီစိသုိ႕

No comments: