Wednesday, July 8, 2009

အခန္း (၈) လူစားျခင္း

အခန္း (၈) လူစားျခင္း

"တစ္ခါျဖင့္ ခက္ၾကျပီ ကိုသာေအာင္ေရ ႔၊ ကၽြန္မတို႔သားအမိတစ္ေတြမွာ သူမွမရွိလွ်င္ အက်ိဳးၾကီး နည္းကေရာေပါ့၊ ၾကည့္လုပ္ေပးပါဦး"ဟု မ်က္ရည္စက္လက္ႏွင့္ မိေဖာ့က ဆယ္အိမ္မွဴးကို ေျပာလိုက္၏။ "ခက္တာပဲ မိေဖာ့ရယ္၊ ငါလဲ ဆယ္အိမ္မွဴးတို႔၊ ရာအိမ္မွဴးတို႔ ဆိုတာ မလႊဲသာလုိ႔ ၀င္လုပ္ရတာပါဟယ္၊ ငါဘာမွ်မသိပါဘူး၊ ပုလိပ္ေတြနဲ႔ ဂ်ပန္ေတြ ရြာထဲ၀င္လာျပီး မင္းတို႔ဆီက ေခၽြးတပ္အတြက္ လူအစိတ္ေပးရမယ္ဆိုျပီး ငါ့ေခၚသြားလို႔ လိုက္လာတာပဲ။ မင္းတို႔ကိုငါက သတိေပးဖို႔ရာမွာ နင့္လင္ကိုက ပုလိပ္ေတြရွိရာ ေျပးတာကိုးဟဲ့"
"သူလဲ ကၽြန္မ ဆြဲထားပါရဲ ႔၊ ဂ်ပန္လို႔ၾကားတာနဲ႔ ေသြး႐ူးေသြးတန္း ျဖစ္သြားတာပဲ၊ အဲဒါ ၾကည့္လုပ္ပါဦး"
"ေနဦးဟဲ့၊ သူတို႔နဲ႔အတူ ျမန္မာစကားျပန္တစ္ေယာက္ ပါလာတယ္။ အရင္ကေတာ့ နင္တို႔ကြင္းထဲမွာ သခင္ဥကၠဌဆိုလား၊ ဘာဆိုလားပဲ"
မိေဖာ့က ျဖိဳးတုပ္မ်ား ျဖစ္ေနမလားဟု ေတြး၍ပူမိ၏။ သို႔ေသာ္ ကိုသာေအာင္ညႊန္ရာသုိ႔ပင္ သြားရေခ်မည္။ ျဖိဳးတုပ္ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ေျခသလံုးဖက္သင့္ကဖက္မည္။
ေခၽြးတပ္မွ ဂ်ပန္မွာ ထိုအခ်ိန္အခါတြင္ ေက်းရြာစာသင္ေက်ာင္းကို ဗိုလ္တဲျပဳလုပ္ကာ အေဖာ္ဂ်ပန္တစ္ေယာက္ႏ်င့္ တည္းခိုေနသည္။ သူတို႔ႏ်စ္ဦးအား ေဆးေပးမီးယူ ေျခသည္းလက္သည္းလုပ္ေနရသူမွာ ျဖိဳးတုပ္ပင္ျဖစ္သည္။

မိေဖာ့လည္း ျဖိဳးတုပ္ကိုျမင္ေသာ္ မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးရေလသည္။ ျဖိဳးတုပ္က အၾကံေအာင္ေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ "ဘာကိစၥလာသတံုးဗ်"ဟု ျပံဳးျပံဳးၾကီး ဆီးေမးသည္။ မိေဖာ့က "ကိုျဖိဳးတုပ္ကယ္၊ ျပီးခဲ့တာေတြ ဘယ္လိုမွ မေအာက္ေမ့ပါႏွင့္ေနာ္။ ကၽြန္မတို႔ သားအမိတစ္ေတြကို ကယ္ပါ။ ရွင္လဲ ဗမာပဲရွင္၊ ကၽြန္မတို႔ကို ကယ္သင့္ပါတယ္"ဟု အသနားခံ၏။

ျဖိဳးတုပ္က သူၾကည့္လုပ္ပါမည္ဟု ေျပာသည္။ ဗိုလ္ၾကီးမာ့စတားက သေဘာေကာင္းပါသည္။ ငဘ၌ သားသမီးမ်ားရွိလွ်င္ သားသမီးမ်ားက ကိုယ္တိုင္လာ၍ ကၽြန္ေတာ္ကၽြန္မတို႔ အေဖတစ္ေယာက္တည္းကိုသာ မွီခိုရပါသည္ဟု သနားေလာက္ေအာင္ေျပာလွ်င္ လြတ္ႏိုင္ပါသည္ ဟု ဆို၏။

မိေဖာ့က သည္အၾကံသည္ အၾကံေကာင္းျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္လိုက္သည္။ သည္လိုဆိုလွ်င္ မိနီကိုေခၚလာလွ်င္ မေကာင္းေပဘူးလား။
ျဖိဳးတုပ္က အခ်ိဳရွာတုန္း ထန္းလ်က္အိုးထဲ ေမွာက္ရက္လဲသည့္ အမူအရာကို မိေဖာ့ မရိပ္မိရေအာင္ မ်ိဳသိပ္လ်က္ "ေကာင္းသားပဲ"ဟု ဆို၏။

"ဗိုလ္ၾကီးမာ့စတားက ညေနငါးနာရီေလာက္ဆုိရင္ ထမင္းစားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေျခာက္နာရီ၊ ခုနစ္နာရီ၊ ေမွာင္ေလာက္မွ လာတာေပါ့"

မိေဖာ့လည္း အိမ္သို႔ျပန္၍ မိနီကို အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာ၏။ ညေန မေမွာင့္တေမွာင္တြင္ ႏို႔စို႔ကေလးကို ခါးထင္ခြင္တြင္ခ်ီကာ မိနီႏ်င့္အတူ သားအမိႏ်စ္ေယာက္ ျဖိဳးတုပ္ထံ လာေလသည္။ ျဖိဳးတုပ္က သူတို႔ သားအမိကို ေက်ာင္းေအာက္၌ အေစာင့္ခိုင္းထားသည္။ သူကမူကား ဂ်ပန္ေတြႏွင့္ စကားေျပာေနသည္။ မိေဖာ့ ေစာင့္ရတာ ေျခသလံုးေတာင့္လွျပီဟု ညည္း၏။ မိနီက "အေမရယ္၊ ဒီေလာက္ေမွာင္မွ ဟန္ပါ့မလား။ ကၽြန္မျဖင့္ ရင္ထဲက ဖိုေနတာပဲ"ဟု မဦးမခၽြတ္ေျပာ၏။

မိေဖာ့က သည္ေတာ့မွ ေတြးမိသည္။ အခ်ိန္မရွိတုန္းမွာ ဂ်ပန္ဆီေရာက္လို႔ ဂ်ပန္က သမီးကိုဆြဲထားလွ်င္ ဘယ့္ႏွယ္ေနမလဲ။ ေၾသာ္... လယ္သမားသားသမီးဆိုေတာ့ အႏွိပ္စက္ တယ္ခံရပါကလား။ သည္ေလာက္လဲ ျဖစ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူးေလ။ ငါအရွိသားပဲ။ ကိုိငဘလြတ္ဖို႔က အင္မတန္အေရးၾကီးတယ္။ အဖမ္းခံရတုန္းက သူ႔မ်က္ႏွာေလးက ေသလို႔။ ကင္းဂတ္ထဲမွာ ျခ်ဳပ္ထားတာ ျမင္ရျပန္ေတာ့လဲ မ်က္ႏွာငယ္ကေလးနဲ႔။ ဟယ္... နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြ အရွိေသးသားပဲ။
"အေမရယ္၊ ကၽြန္မ သိပ္စိတ္ေလးတာပဲ"ဟူေသာ မိနီ၏စကားသည မိေဖာ့၏ ႏွလံုးသားတို႔ကို ဆြဲ၍ေဆာင့္လိုက္၏။
"ဒီေလာက္ေတာင္ ျဖစ္လွတယ္၊ သမီး ထ- ထ- သြားမယ္"ဟု မိေဖာ့က ေကာက္ကာငင္ကာ ေျပာလိုက္၏။

သားအမိႏွစ္ေယာက္ ထလိုက္၏။ ေလွကားမွ ကၽြိကၽြိျမည္သံၾကားျပီး ဘြားခနဲ လူတစ္ေယာက္ ေပၚလာသည္။ မိေဖာ့တို႔ သားအမိ တေစၧအေျခာက္ခံရသလို ေခါင္းနားပန္းၾကီးသြားသည္။ လူကိုေသခ်ာစြာၾကည့္ေသာ္ ျဖိဳးတုပ္ျဖစ္ေနသည္။ သူ႔ပါးစပ္က ဆာေကနဲ႔ လိႈင္ေနသည္။
မိေဖာ့က သမီးကေလးလက္ကို တုပ္ဆြဲျပီး ေက်ာင္းေအာက္က ထြက္ေျပးမည္ျပဳ၏။

"ဟဲ့- ဒါဘာလုပ္တာလဲဟင္၊ နင္ ဒီလိုလုပ္ရင္ ဂ်ပန္ေတြစိတ္ဆိုးလို႔ တစ္မ်ိဳးလံုး ေသကုန္လိမ့္မယ္၊ လာ-မိနီ၊ နင့္အေမ ေအာက္က ေစာင့္ေနလိမ့္မယ္။ ခဏၾကာရင္ ျပန္ရမွာပဲ၊ အခု ဂ်ပန္ၾကီးက နင့္အေဖအေၾကာင္း စစ္ၾကည့္မလို႔တဲ့"ဟု ျဖိဳးတုပ္က ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ မိနီကိုလက္ဆြဲကာ ေက်ာင္းေပၚတက္သြားေလ၏။

မိေဖာ့ကား ေက်ာင္းေအာက္တြင္ အေမွာင္ကို အေဖာ္ျပဳကာ က်န္ခဲ့ေလ၏။
တန္ေဆာင္မုန္ၚ၊ နတ္ေတာ္၊ ေကာက္ေလွာ္စားေသာ ရာသီတြင္ ေကာင္းကင္ျပင္၌ မိုးရိပ္တိမ္ရိပ္ ႏွင္းရိပ္ကေလးေတြက မကင္းေသး။ လ,ကလည္း ကြယ္ဖို႔ သံုးရက္မွ်ပဲ လိုေတာ့သည္ထင့္။ ရြာတန္းရွည္ၾကီးမွလည္း ေခတ္ပ်က္ၾကီးတြင္ ေရနံဆီ၀ေအာင္ မထြန္းရေသးေသာေၾကာင့္ အလင္းေရာင္တစ္ခ်က္မွ်မထြက္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကဓာတ္တစ္ခြင္လံုးမွာ အမိုက္အတိသာလွ်င္ ျဖစ္ဘိ၏။

အခ်ိန္သည္ ပက္က်ိကဲ့သုိ႔ တေရြ ႔ေရြ ႔ တြားသြားေနသည္။ ေက်ာင္းေပၚမွ ပုလင္းသံ ဖန္ခြက္သံမ်ား ၾကားရ၏။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ၾကမ္းၾကားမွ အလင္းေရာင္တစ္ခု အမွ်င္တန္းျပီး ေအာက္သို႔ထိုးစိုက္က်လာ၏။ သို႔ေသာ္ အမိုက္ကို မတိုးႏိုင္သျဖင့္ ျဖဳတ္ဆို ႐ုပ္သိမ္းလိုက္၏။ မိေဖာ့စိတ္ထဲ၌ မွန္အိမ္ကို အခန္းတစ္ခုထဲသို႔ ဆြဲသြင္းလိုက္ျပီဟု ထင္၏။ ဖိနပ္သံမ်ား ထိုအခန္းဆီသို ေလွ်ာက္သြားသည္ကို ၾကားရ၏။ ၾကမ္းျပင္ေပၚကို ရွပ္ရွပ္ ရွပ္ရွပ္ႏွင့္ ဆုတ္ဆုတ္ဆိင္းဆိုင္းေလွ်ာက္သံ ျဖစ္၏။ ဂ်ပန္စကားေျပာသံလိုလို တိုးခ်ည္တစ္ခါ က်ယ္ခ်ည္တစ္လွည့္။ သုိ႔ေသာ စကားေလးလံုးမကြဲ။
အေမွာင္ထုသည္ ပို၍ၾကီးမားလာ၏။ ဆိတ္ျငိမ္ျခင္းလည္း အေမွာင္ကို လည္ပင္းဖက္ကာ အေဖာ္လုပ္၍ပါလာ၏။ စကားသံမ်ား စဲသြားေလျပီ။ အခန္းမွလူတစ္ေယာက္ ထြက္လာေသာေျခသံ ၾကားရ၏။

သင္းတို႔ ငါ့သမီးကေလးကို ဘာမ်ားလုပ္ေနပါလိမ့္မလဲ။ မိေဖာ့စိတ္ထဲ ႐ိုးတိုးရြတျဖစ္လာ၏။ ေလွကားမွ ေျခသံမၾကားေအာင္ တက္ၾကည့္၏။ ဟိုက္- ကိုယ္က်ိဳးနည္းရခ်ည့္။ ေလွကား၀က တံခါးကလဲ ကလန္႔ထိုးထားပါကလား။ မိေဖာ့က တစ္ဖန္ ေလွကားမွ ခတ္သုတ္သုတ္ဆင္းျပီး အသံၾကားရာ အခန္းေအာက္မွေန၍ နားစြင့္ျပန္၏။

ညႇစ္သံကေလးတစ္ခု ဟီး-ဟီး ေပၚထြက္လာျပန္သည္။
ငိုသံလား၊ ႐ိႈက္သံလား၊ မိနီငိုရင္ ဒီလိုငိုတတ္တာပဲ။ အမယ္ေလးေတာ္၊ တကတဲ၊ တအိအိနဲ႔ အသံကေတာ့ မိနီအသံပါပဲ။
"ငါ့သမီးကေလးကေတာ့ လူျဖစ္႐ံႈးပါျပီ"ဟု စိတ္ထဲကက်ိတ္၍ ေအာ္လိုက္ျပီး ေခါင္းေပၚမွပ၀ါကို အသာယူ၍ မ်က္ရည္သုတ္၏။ ခါးထစ္ခြထားေသာကေလးက အဲ့-အဲ့ ႏွင့္ျမည္၍ လႈပ္လိုက္သျဖင့္ အသံမထြက္ေအာင္ ကၽြတ္ကၽြတ္ ကၽြတ္ကၽြတ္ႏွင့္ ညည္းကာ ကေလးကို ေခ်ာ့သိပ္၏။ ထိုအတြင္း အိနပ္သံ တေဂါက္ေဂါက္ႏွင့္ ႏံုးခ်ည့္ျပီး တဂြတ္ဆြဲလာေသာ အသံတစ္ခု အခန္းဆီမွ ေလွကားေပါက္ဆီသို႔ ေရာက္လာ၏။ ဂ်ပန္ႏွစ္ေယာက္ စကားေျပာေနၾကသည္ကို ၾကားရသည္။
ဂေလာက္ဟု အသံတစ္ခု ထြက္လာျပန္သည္။
အေပါ့သြားတာလား။ ဟာ- မဟုတ္ေသးဘူး။ ကရားထဲက လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းကို ပန္းကန္လံုးထဲထည့္သံပဲ။

ထို႔ေနာက္ ဖိနပ္သံ တေဂါက္ေဂါက္ႏွင့္ ေလွကားဘက္ဆီမွ အခန္းဘက္ဆီသို႔ ဂ်ပန္တစ္ေယာက္ ထြက္သြားသည္ကို ၾကားရျပန္သည္။ သူ႔ေျခသံက ေစာေစာက ေျခသံႏွင့္မတူ။ ခပ္သါက္သြက္ပဲ။ ဘုရား... ဘုရား။

မိနီအေပၚ အေျခတည္၍ လယ္သမားလင္မယားႏွစ္ဦးတို႔သည္ ေလာကနိဗၺာန္ၾကီးကို စိတ္ကူးတြင္ ဖန္ဆင္းခဲ့သည္။ မိနီကို လင္ေပးစားျပီးလွ်င္ သမက္ကို အားတစ္ခုျပဳကာ လင္မယားႏွစ္ဦး အိမ္ေခါင္းရင္းက အျမိဳင့္သားထိုင္၍ အနားယူရေတာ့မည္။ သို႔ေသာ္ သားသမက္ကေလးရတာႏွင့္ပဲ တစ္သက္လံုး အျိမ္းစားေနဖို႔ ၾကံရြယ္တာမဟုတ္ဘူး၊ ေခတ္ပ်က္ၾကီးထဲမွာ ဒုကၡသုခေတြမ်ားလွေတာ့ ခဧတျဖဳတ္ေလာက္ အနားယူဖို႔ပါပဲ။ တကယ္ဆိုေတာ့ သမက္ႏွင့္ သမီးတို႔အတြက္ ဦးသာေဂါင့္ဆီက လယ္တစ္ပြဲထပ္ငွားျပီး ႏွစ္ဦးျပိဳင္တူလုပ္ၾကမွာပဲ။ သည္လိုဆိုလွ်င္ တစ္ႏွစ္ စပါးႏွစ္ရာပိုမည္။ စပါးႏွစ္ရာဆိုလွ်င္ အဖ်င္းဆံုး ေငြႏွစ္ရာ။ ဆယ္ႏွစ္ကို ႏွစ္ေထာင္။ အဲသည္ ေငြႏွစ္ေထာင္ႏွင့္ လယ္တစ္ပြဲ ထပ္၀ယ္လိုက္လွ်င္...

ေလသံက ရွဲရွဲ ရွဲရွဲ ျမည္လိုက္သည္။ မိေဖာ့ေခါင္းေပၚက ဂ်ပန္ကလည္း ဟဲဟဲ ဟဲဟဲ ဟု ရယ္လိုက္သည္။ ႐ိႈက္သံမွာ ပိုမိုထင္ရွားလာသည္။ မိနီ႐ိႈက္ပံုႏွင့္ေတာ့  တေထရာတည္းပါပဲ။

"ဟုတ္ပါျပီ။ ငါ့သမီးကေတာ့ ေရတိမ္မွာနစ္ရပါေပါ့လား။ အမယ္ေလးသမီးရဲ ႔ ၀ဋ္ရွိသမွ် ခံရပါပေကာ" စသည္ျဖင့္ အသံထြက္မိမွ မထူးေတာ့ဘူးဟူေသာအေနျဖင့္ အားပါးတရ ငိုေလ၏။

ေလွကားမွ ေျခသံျပင္းျပင္းနင္း၍ လူတစ္ေယာက္ ဆင္းလာ၏။
"ဟဲ့...ဟဲ့ မိေဖာ့ရဲ ႔ ဘာျဖစ္တာလဲ"
"အမေလး တို႔ဗမာၾကီးရဲ ႔၊ သခင္ၾကီးရဲ ႔၊ ကိုျဖိဳးတုပ္ၾကီးရဲ ႔။ က်ဳပ္သမီးကေလးကို ေတာ္တို႔ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ေနၾကတာတံုး။ ဟီး...ဟီး"

"အို- ကိစၥမရွိပါဘူး။ ခင္ဗ်ားသမီးကို လက္ဖ်ားနဲ႔ေတာင္ မတို႔ပါဘူးဗ်။ ဗိုလ္ၾကီးၾကားရင္ ေသကုန္ပါလိမ့္မယ္"

"အမေလး-ေသ-ေသ။ က်ဳပ္သမီး ေရတိမ္နစ္တဲ့ေနာက္ မထူးပါဘူး။ မွန္း-ဖယ္ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ တက္ေခၚမယ္"
ျဖိဳးတုပ္က ေလွကားရင္းက လက္ကာ၏။ မိေဖာ့က အတင္း႐ုန္းတက္ရန္ ၾကိဳးစား၏။ ႏွစ္ဦးသား ဗလံုးဗေထြးျဖစ္ေနခိုက္ တဘက္ကေလးကိုျခံဳ၍ ဖိုသီဖတ္သီျဖင့္ ကေလးမငယ္တစ္ဦး ဆင္းလာ၏။

၀ိုးတိုး၀ါးတား မထင္ရွားေသာ ကေလးမက "လာ- အေမ"ဟု ေခၚကာ မိေဖာ့လက္ကိုဆြဲ၏။
"အမေလး... သမီးလား... မိနီ လံုမေလး"
မိနီက ဘာမွ်ျပန္မေျပာ။ ျဖိဳးတုပ္လက္မွလြတ္ေအာင္ မိေဖာ့ကို ကပ်ာကသီဆြဲ၍ ဥယ်ာဥ္ဘက္ဆီသို႔ စိတ္မွန္းႏွင့္ ထြက္ခဲ့၏။
လမ္းတြင္ မိနီက မိေဖာ့ကို ဖက္၍ငိုသည္။ မိေဖာ့ကလည္း မိနီ၏ပခံုးေပၚတြင္ သူ႔ေမးကိုေမွး၍တင္ျပီးလွ်င္ ႐ိႈက္ကာ႐ိႈက္ကာငို၏။

"ဘာျဖစ္လာတာတုံး သမီးရဲ ႔"ဟု ေအာ္၍ေမးလိုက္ခ်င္၏။ ေမးကား မေမးရက္။ ပုစြန္ဆိတ္ကေလးလို ခုန္ေနေသာ မိနီ၏ရင္ကေလးကလည္း "မေမးပါနဲ႔ေတာ့ အေမရယ္"ဟု ေျပာကာ ဟန္႔တားေနဘိသကဲ့သို႔။ မိနီ၏ ေခၽြးျပန္ေနေသာ ကိုယ္ခႏၶာမွ မျပယ့္တျပယ္ျဖစ္ေသာ "ဆာေကး"န႔ံကေလးလည္း မေမးခင္ကပင္လွ်င္ မေျဖမွန္ကို ေပးေနသည့္ပံုပမာ။

အို- အေဆြ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္တို႔ သင္တို႔ကို ယံုစားမိ၍ ငါးပါးၾကီးေမွာက္ရေခ်ျပီတကား။
အလင္းေရာင္ႏွင့္ ပနံမစားေတာ့ျပီျဖစ္ေသာ ကံဆိုးမသားအမိႏွစ္ေယာက္မွာ အေမွာင္ကိုခိုကာ ဥယ်ာဥ္သို႔ျပန္ၾကေလ၏။
အိမ္၌ ကေလးေတြခ်ည္း ထားပစ္ခဲ့ရသည္။ မိနီေအာက္ ကၽြဲၾကီးမွာ ကေလးေခ်ာ့တတ္သည္။ သို႔ေသာ္ မိေဖာ့တို႔ သားအမိသြားသည္မွာ အတန္ၾကာေသာေၾကာင့္ ႏို႔စို႔ကေလးအထက္ အၾကီးက "အေမေရ- အေမေရ"ႏွင့္ တ၍ က်ယ္ေလာင္စြာငိုေနသည္။ သူိ႔ေသာ္ တစ္ေယာက္ေသာသူက က်နစြာ ကေလးေခ်ာ့ေနသည္။

သားအမိႏွစ္ေယာက္ တဲေပၚအေျပးကေလးတက္သြားသည္။ ကေလးေခ်ာ့္ေနသူမွာ ခ်က္ၾကီးျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရေသာအခါ ႏွစ္ဦးသား မ်က္ႏွာအမ္းသြား၏။ ႏွစ္ဦးသားရင္ထဲတြင္ ဆို႔သြား၏။

မိေဖာ့က ႏို႔စို႔ကေလးကို အခန္းထဲသြင္း၍ အရင္သိပ္၏။ ျပီးမွ ငိုေနေသာ င၀က္ကို ခ်က္ၾကီးလက္မွယူ၍ အခန္းထဲသြင္း၏။

မိနီကား မီးဖိုေခ်ာင္၀တြင္ထိုင္ကာ ခ်က္ၾကီးကိုၾကည့္ရင္း မိႈင္လ်က္ေနမိ၏။
ခ်က္ၾကီးက ဘယ္သူအရင္စ၍ စကားေျပာမည္ကို ေစာင့္စားၾကည့္ေနဟန္တူ၏။ သို႔ေသာ္ ၾကာၾကာမေစာင့္ႏိုင္သည့္အတူတူ ငါကပဲစျပီး စကားေျပာလိုက္မွပဲဟူေသာ အၾကံျဖင့္ ခါးပန္းေပၚ ေျခပစ္၍ထိုင္ေနရာမွ ထျပီးလွ်င္ ဆီမီးခြက္နားကပ္၍ မီးညႇိ၏။ ညႇိရင္း မိနီဘက္သို႔ မ်က္ဆန္ကို မ်က္လံုးေထာင့္တြင္ကပ္၍ မိနီကို ခိုးၾကည့္မိ၏။

အလို- မိႈင္လို႔ပါကလား။ ေစာေစာကလဲ ဂ်ပန္ေတြဆီသြားတယ္။ အခ်ိန္မေတာ္မွလဲ ျပန္လာတယ္။ မ်က္ႏွာကလဲ မေကာင္းဘူး။ ငါကေတာ့ ၀မ္းသာစရာသတင္းၾကီးကို ပို႔မလို႔လာတာပဲ။ ခ်က္ၾကီးက သို႔ေလာ သို႔ေလာ ယံုမွားေတြးေတာကာ သူ႔စိတ္ထဲ ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ေနသည္။

ဆံတိုေလးႏွင့္ ကိုခ်က္ၾကီး၏ပါးကို မီးေရာင္ဟပ္ေနသည္မွာ က်က္သေရ ရွိလွသည္။ ၾကည့္လို႔မ၀ႏိုင္ပါတကား။ သည္လိုခ်ည့္ တစ္သက္လံုးၾကည့္ေနရလွ်င္ ေလာကၾကီးဟာ ေပ်ာ္စရာၾကီးေပါ့။ ခုေတာ့ သည္လိုမဟုတ္ဘူးေနာ္၊ သူကေတာ့ ေန႔လယ္ကေျပာလိုက္တဲ့ စကားအရ ၀မ္းသာအားရ လာေျပာတဲ့လကၡဏာပဲ၊ ႏို႔ေပမယ့္ မိနီကေလး ႐ႈလို႔မ၀ႏိုင္တဲ့ ကိုခ်က္ၾကီးေရ ႔... ဒီတစ္ခါေတာ့ လြဲျပီ။ ကၽြန္မေလ ကိုခ်က္ၾကီးနဲ႔ မတန္ေတာ့ဘူး။
ခ်က္ၾကီးပါးစပ္မွ ေဆးျပင္းလိပ္တိုမွာ လြတ္ထြက္သြားသည္။
"မိနီ ဘာေတြေျပာေနတာလဲ"ဟု ခ်က္ၾကီးက အနားကပ္၍ေမးသည္။
မိနီက သည္ေတာ့မွ သူ႔အေတြးႏွင့္သူ ေတြးေနရာမွ ပါးစပ္က လႊတ္ခနဲ ထြက္သြားသည္ကို သိရသည္။ သိရေတာ့မွ ႐ိႈက္ၾကီးတင္ ငိုလိုက္သည္။

ခ်က္ၾကီးသည္ မိနီ၏ ႐ိႈက္သံငိုသံတို႔အၾကားမွ ေဆာင့္၍ေဆာင့္၍ထြက္လာေသာ စကားတို႔ကို မလႈပ္မယွက္ နားေထာင္ေနရသည္။ ပထမတစ္ခြန္းေလာက္က အသည္းဖ်ားကို အပ္ႏွင့္ဆြလိုက္သလို၊ ေနာက္တစ္ခြန္းက အသည္းထဲ ကၽြဲ၀င္ခတ္သလို၊ ေနာက္ဆံုးတစ္ခြန္းက်ေတာ့ အသည္းထဲ ကၽြဲတစ္အုပ္လံုး ၀င္သြားကေရာထင္ပါရဲ ႔။ ရင္ကို မနည္းၾကီး မ,ထားရသည္။

ေတာသူဆိုေတာ့ စကားပရိယာယ္မသံုး။ ပရိယာယ္ဆိုတာဟာ လိမ္တာျဖစ္သည္။ ဟုတ္သေလာက္ ေျဗာင္ဖြင့္ေျပာရတာက အရသာရွိသည္။ တန္ဖိုးရွိသည္။ လူလိုျပီး နတ္ၾကိုက္သည္။ အမွန္ဆိုသည့္စကားမွာ နားမခံသာ။ မခံခ်င္လို႔ရွိလွ်င္လဲ လဲေသ႐ံုေပါ့။ ဟုတ္တာေတာ့ ေျပာရမွာပဲ။

"အဲဒါပဲေတာ့။ က်ဳပ္ေတာ့ အရင္းတိုင္း ေျပာတာပဲ၊ ေတာ္က်ဳပ္ကို ေတာ္ယူခ်င္မွယူ၊ က်ဳပ္ဘယ္လိုမွ မေအာက္ေမ့ဘူး။ ေတာ္မယူရင္ က်ဳပ္လဲ တစ္သက္အိမ္ေထာင္မျပဴေတာ့ဘူး"ဟု မိနီက တံုးခနဲ တိခနဲ ေျပာလိုက္သည္။

ခ်က္ၾကီးက ေက်ာက္႐ုပ္ၾကီး အသက္၀င္လာသလို ျဗဳန္းဆို မိနီ၏ကိုယ္ကို ဖက္လိုက္၏။ မိနီတစ္ကိုယ္လံုး ေပ်ာက္သြားေအာင္ ရင္ဘတ္ထဲ ဆြဲသြင္းလိုက္၏။ မိနီ၏ပါးေပၚမွ တလိမ့္ေခါက္ေကြးက်လာေသာ မ်က္ရည္တို႔ကို သူ႔ႏွာေခါင္းႏွင့္လွိမ့္၍ အားပါးတရ သိမ္းက်ံဳး႐ိႈက္႐ွဴလိုက္သည္။ မိနီက ေခါင္းကေလးကို ေမာ့၍ေပးသည္။ စပယ္ဖူးကေလးကို မခူးရက္၍ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ေနခဲ့ရာမွ သူမ်ားက ကိုယ့္ထက္ဦးသြားေတာ့ ၾကိတ္မႏိုင္ခဲမရႏွင့္ စပယ္တစ္႐ံုလံုး၏ အ႐ိုးႏွင့္အရြက္ကိုသာ သိမ္းက်ံဳးေပြ႔ပိုက္ေနလိုက္ရဘိသို႔။

ခ်က္ၾကီးလည္း ျဗဳန္းဆို မိနီကို လႊတ္လိုက္သည္။
ေတာက္ေျပာင္၍ အာသာမေျပသည့္ ခ်က္ၾကီး၏ မ်က္လံုးမ်ားက မိနီကို အစိမ္းလိုက္၀ါးစားသည္မွာ ခၽြတ္ခၽြတ္မျမည္႐ံုတမယ္သာက်န္သည္။

ေနာင္တစ္ခဏအဖို႔၌ ခ်က္ၾကီးသည္ အိမ္ေပၚမွ လႊားခနဲ ခုန္ဆင္းကာ ေမွာင္ထဲ၌ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။
ဖေအ့အတြက္ အရွက္ကို စြန္႔ခဲ့ရသည္။ ယခု ခ်က္ၾကီးကို စြန္႔ရျပန္ျပီ။ ဘာပဲစြန္႔ရစြန္႔ရ ဖေအၾကီးလြတ္ရင္ ျပီးတာပါပဲ။
စြန္႔ရက်ိဳး နပ္ပါျပီ။
ေၾသာ္... ကံဆိုးလွခ်ည့္ မိနီေလး။
နင္- သည္လိုပုန္းလွ်ိဳး၀ွက္လွ်ိဳး အာဇာနည္အျဖစ္ႏွင့္ မိန္းမတကာကို တန္ဖိုးအထားဆံုးအရာကို စြန္႔လိုက္သည့္အခ်ိန္မွာ နင့္ဖခင္ ငဘသည္ ေခၽြးတပ္သားအစိတ္ေလာက္ႏွင့္ ဆိတ္ၾကီးကုန္းကမ္းက ခြာပါပေကာ။
- - -


အခန္း (၉) ဂ်ပန္မ်ိဳးျဖဳတ္နည္း



အခန္း (၁၀) တိုင္းျပည့္ရန္သူ



အခန္း (၁၁) ၾကယ္နီေရာင္ေတာက္ ေနေရာင္ေပ်ာက္



အခန္း (၁၂) ကုလားမျခင္းေတာင္း



အခန္း (၁၃) ငဘ၏ ေအာင္ပြဲ

No comments: